Prečo kandidujem?

25.10.2009 20:01

 

 

            Možno prekvapivo, ale odpoveď na túto otázku je prevažne emocionálna.  Uvedomujem si, že popri mojej práci prípadná funkcia poslanca Žilinského samosprávneho kraja je silným časovým ale i ľudským vkladom. Bude ma to v prípade úspešnej voľby stáť čas a potenciál, ktorý by som mohol dať inam. Prečo sa tak rozhodujem?  Súvisí to s mojou životnou filozofiou, ktorej čriepky som zbieral na mojej ceste svetom a životom.  Myslím si, že to jediné čo ľudská bytosť na tomto svete vytvára sú jej rozhodnutia a činy a palivom sú emócie a keď tie vyprchajú, tak zostáva sila vôle, sila vytrvať. Myslím si, že jediným spôsobom, ktorým sa človek môže posunúť vo vývoji k dokonalosti je pozitívne ovplyvniť veľa ďalších ľudských bytostí – pomôcť im.  Vnímam prípadné členstvo v zastupiteľstve Žilinského kraja ako spôsob prispieť ku kvalite životov ľudí vôkol mňa. Orava je môj domov, leží mi na srdci ako žijú moji priatelia,  bývalí spolužiaci, rovesníci a ich rozvetvené rodiny. Záleží mi na tom, ako prispieť k tomu, aby život na Orave bol rovnako kvalitný, ako v podobných horských regiónoch Rakúska či Talianska. Chcem aby fungujúce hospodárstvo a zamestnanosť dávali priestor kultúre a športu ale i duchovnému rozvoju. Nechcem sa len pasívne prizerať.     

Eurofondy sú silným vodítkom k úspechu. Írsko je príkladom účinného využitia európskych peňazí. Záleží mi na tom, aby sa táto  možnosť priblížila mladým na Orave, ktorí majú dobré podnikateľské nápady, len chýba palivo – financie.  Plantážové pestovanie lesných plodov typických pre tento kraj, či rýchlorastúcej vŕby na tvorbu biomasy, či podpora výroby elektrickej energie cez bioplyn na družstvách, alebo podpora geotermálnej energie v regióne.

Antibratislavizmus. Nie je správne a ani spravodlivé, keď ľudia, ktorí sa rozhodli žiť tu, za tú istú prácu dostávajú menej len preto, že nie sú v hlavnom meste. Tak veľké rozdiely v životnej úrovni v jednej krajine sú silne nespravodlivé a trestajú tých, ktorí chcú žiť na „otcovej roli“.

Nie som členom žiadnej politickej strany, ani som nebol. To mi dáva možnosť byť nezávislým a rozhodovať sa podľa svojho uváženia. Nezávislosť je dôležitá, ale zrelý jedinec si uvedomuje, že v spolupráci s rovnako hodnotnými ľuďmi môže dokázať viac. A preto som sa rozhodol kandidovať pod hlavičkou strany Sloboda a solidarita (SaS), ako sympatizant. SaS práve preto, lebo zatiaľ cítim, že je to skupina intelektuálov nezaťažených minulosťou či komunistickou, či privatizačnou, alebo chybami reforiem.