Matovičov zoznam

08.09.2011 00:00

 

peb, TASR | spravy.HNonline.sk | 13:43 6. 9. 2011

Matovič zverejnil zoznam politických nominantov


Aktualizované | Matovič zverejnil na svojom profile na Facebooku zoznam politických nominantov.


 

Poslanec Igor Matovič. Snímka: HN/Peter MayerZverejnenie politických nominácií je prvá cesta za očistou politickej scény. Myslí si to nezávislý poslanec Národnej rady SR Igor Matovič, ktorý dnes na svojom profile na sociálnej sieti Facebook zverejnil 11-stranový zoznam s menami osôb, ktoré by mohli byť politickými nominantmi. Koaliční partneri sa za to na neho vraj preto ani nepozrú.

Či ide naozaj o politické nominácie, vraj nevie. "Údaje som nepreveroval," povedal dnes pred novinármi v parlamente s tým, že len zverejnil to, čo sa mu dostalo do rúk. Chce to však zistiť, preto žiada svojich facebookových priateľov, aby mu s tým pomohli. "Sú tam aj skratky politických strán. Očakávam, že mi moji facebookoví priatelia pomôžu vyriešiť záhadu, čo tam tie skratky znamenajú," uviedol.

Zoznam označený aj ako "1. časť" obsahuje mená ľudí zoradených v abecednom poradí, pri ktorých je meno inštitúcie a funkcie, ktorú v nej vykonávajú. Približne polovica z nich obsahuje v riadku aj názov politickej strany. Zastúpené sú všetky parlamentné strany, ako aj mimoparlamentné ĽS-HZDS.

Matovič nevylúčil, že takýchto zoznamov bude ešte viac. "Dostala sa mi do rúk časť jedna a predpokladám, že sa mi dostanú do rúk aj časti dva, tri, štyri...," poznamenal. Zverejňovanie nominácií považuje za dôležité aj preto, "aby ľudia mohli reálne pozerať politikom na prsty". "Lebo iba vtedy, keď budú vedieť, ktorý politik bol dosadený za ktorú politickú stranu, len vtedy bude môcť politická strana niesť dôsledky svojej nominácie," tvrdí poslanec.

Politické strany podľa Matoviča nemajú veľký záujem o zverejnenie svojich nominácií. "Odmietli mi poskytnúť zoznam svojich nominantov," poznamenal. Matovič je presvedčený, že strany zoznamy svojich nominácií majú. "Bolo by to od nich trápne, že niekoho niekam dosadia a nakoniec nevedia, koho si kam dosadili. Po voľbách na Slovensku je to vždy tak, že sa hrajú pomaly piškvorky s nomináciami do verejnej správy a strany sa doslova bijú o každú jednu pozíciu. Dobre vedia, koho si kam dosadili," vyhlásil.

Možnosť nominovať svojich ľudí dostal po voľbách vraj aj Matovič. "Mal som možnosť, ale odmietli sme to," poznamenal. Od koho ponuku dostal, nekonkretizoval. Matovič sa domnieva, že takúto ponuku dostal asi preto, že sa ho partneri chceli zbaviť. "Asi mi chceli všetko možné ponúknuť preto, aby som čím skôr nezavadzal v parlamente," podotkol.

 

https://m.hnonline.sk/c3-52770360-kw0000_d-matovic-zverejnil-zoznam-politickych-nominantov